5 WORKOUTS OM FIT TE BLIJVEN TIJDENS JE VAKANTIE

Nancy Heijnis
6 augustus 2019
Leestijd: 12 minuten

TIPS & TRICKS

De eerste tip die we graag met je willen delen is: Het inkorten van je workouts. Kortere en stevigere workouts met een hogere intensiteit. Geef alles wat je hebt in zo’n 20 of 30 minuten en zorg voor voldoende afwisseling tussen cardio en kracht. In plaats van altijd dezelfde workouts te doen, dagen we je uit om in de vakantie te variëren. Wissel eens af tussen: zwemmen, bootcamps, hardlopen, fietsen, voetballen of ram alles eruit tijdens een crossfit training. Nadat je de keuze voor de workout hebt gemaakt, denk dan eens na over je planning. Het is handig om je workouts s’ochtends of s ’avonds in te plannen. Rond dat tijdstip is het over het algemeen vaak koeler waardoor je minder last hebt van de warmte.

VETVERBRANDENDE WORKOUTS IN SLECHTS 20 MINUTEN!

Ter inspiratie vind je hieronder vijf verschillende workout-video’s die je fit houden tijdens je vakantie. Het grootste voordeel van deze workouts is dat je ze kan uitvoeren zonder gewichten. Puur alleen je lichaamsgewicht is eigenlijk al voldoende. Als je een gevorderde sporter bent, of van nature redelijk licht bent, verzwaar dan het gewicht. Je kunt een gewichtsvest dragen om zo je lichaamsgewicht te verhogen of ga met elastieken aan de slag.

Verder is het belangrijk om over de trainingslocatie na te denken. Daag jezelf uit en kies eens iets anders dan de sportschool. Ga bijvoorbeeld naar het strand of naar het bos en ga daar aan de slag. Het zal je verbazen hoe je de trainingsintensiteit kunt verhogen. Overweeg een van onderstaande workouts:

#WORKOUT: 1: FULL BODY WORKOUT

Bij deze workout krijg je training van niemand minder dan Pamela Rf. In slechts 20 minuten kun je je uitleven met: squat jumbs, jumping jacks, plank jacks en nog vele andere oefeningen. Het maakt niet uit waar je ze uitvoert, als je het maar doet! Gewichten heb je voor deze training niet nodig.

<iframe width=" 480" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/UBMk30rjy0o?feature=oembed" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen" style="background-color: initial; font-family: "Trebuchet MS", Helvetica, Verdana, sans-serif; font-size: 14px;"></iframe> 

#WORKOUT: 2: ULTIMATE FULL -BODY DUMBBELL WORK-OUT

Als er iemand raad weet met de fitboys & fitgirls onders ons dan is het wel Andy Speer. Ben jij sterk genoeg om hetzelfde gewicht te pakken als hij laat zien in onderstaande video? Bij deze krijg je alvast onze credits! Lukt het je nog niet? Probeer een van onze creatines of pre-workouts voor een extra prikkel!

<iframe width=" 480" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/l0gDqsSUtWo?feature=oembed" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe> 

#WORKOUT: 3: KETTLEBELL BOOT CAMP WORKOUT

Deze training is bij uitstek geschikt voor op het strand. Er wordt gebruik gemaakt van kettelbelt, maar als je deze niet tot je beschikking hebt, kun je met een verzwaarde rugtas ook prima uit de voeten. De trainingsoefeningen variëren tussen: lower & upperbody.

<iframe width=" 480" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/W2E3Qd5r3uM?feature=oembed" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe> 

#WORKOUT: 4: BRUTALL HIIT LADDER WORKOUT

Ook bij deze workout heb je geen gewichten nodig. Hetgeen wat erg belangrijk is bij deze variant: techniek, snelheid, coördinatie & rustpauzes. Ga de uitdaging aan en geef die spieren de dosis verzuring die ze verdienen. Start Here, End Stronger!

<iframe width=" 480" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/cZnsLVArIt8?feature=oembed" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe> 

#WORKOUT: 4: HEAVY BAG WORKOUT

Ben je niet zo’n fitness freak, maar wil je wel even je energie kwijt? Dan is onderstaande training uitermate geschikt voor jou. Geef alles op deze bokszakken en één ding is zeker. Je krijgt er meer zelfvertrouwen door en ook een hoop spierpijn! Om je spieren te herstellen zijn onze eiwitten het beste medicijn! Go, Rocky, Go!

<iframe width=" 480" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/BHKf8SkjaNk?feature=oembed" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe> 

HEB JIJ ZELF NOG AANVULLINGEN?

Er zijn natuurlijk veel meer oefeningen of tricks om fit te blijven. Sharing is caring, dus deel jouw ervaringen ook met de overige lezers. Heb jij nog andere aanvullingen op dit artikel? Laat het onze weten via Facebook!

Wil je tijdens je vakantie snel herstellen van de spierpijn? Profiteer dan van onze aanbiedingen!

Andere blog lezen

Welke 6 supplementen kun je gebruiken tijdens het cutten?

In de zomer willen we er allemaal op en top uitzien. Wij bij House of Nutrition begrijpen dat je er goed uit wilt zien en druk aan het ‘cutten’ bent. Welke supplementen kunnen helpen tijdens het cutten, en waarom zou je ze moeten kopen? Het is een vraag die we vaker horen terugkomen. In dit artikel zetten we het overzichtelijk op een rijtje!

Lees meer >

House of Nutrition: sportsupplementen en de klant op nummer 1

Wil je werken aan je sportprestaties en goed herstellen na geleverde inspanningen? House of Nutrition is sinds 1986 gespecialiseerd in sportvoeding en dieetproducten, evenals sportkleding en sportaccessoires.

Lees meer >

Winkelmandje

Je winkelmandje is leeg.

Verlanglijstje

Je verlanglijstje is leeg.